Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

När ser jag mina gjorda ändringar för utbetalning?

Hej ansökte om pension från den 1 augusti i år via min pension och mina olika pensionsfonder. Nu undrar jag hur jag kan se att allt fungerar och att jag kommer att få mina pengar i augusti? Ansökte hos de olika bolagen i slutet av april och jag har inte hört något vare sig via mail eller vanlig post?
Peter

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Tack för att du ställer din fråga!

    Om du har sänt in dina blanketter med posten eller via mejl så ska du ha fått ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit dina handlingar.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss för att få en redogörelse för dina valda alternativ. Använd detta formulär och skriv in din fråga, samt skriv med dina försäkringsnummer, så ska du få den informationen av oss. 

    Generellt så har man möjlighet att göra ändringar fram till den 15e månaden innan utbetalningen ska starta, detta innebär att vi inte gör några ändringar för ens efter det datumet. Efter vi har registrerat dina ändringar så är detta synligt för dig i inloggat läge på spp.se.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Malin
  • Hej!

    Jag har också efterfrågat när/hur jag kan se min kommande utbetalning hos
    Er.
    På Alecta ser man ca tre veckor innan på hemsidan sin nästa utbetalning dvs. även summan.
    Det är just det som jag upplever väldigt otydligt hos Er, vilken summa kommer jag
    att få utbetalt.
    Det är väldigt viktigt i början av sin pensionering för att kunna göra en rimlig
    månadsbudget!
    Ulf Larsson
  • Hej Ulf, och tack för att du hör av dig till oss!

    Likt mitt svar i ovanstående inlägg så är dina ändringar inte synliga för ens samma månad som din utbetalning ska starta. Vi sänder utbetalningsspecifikation några dagar innan utbetalningen startar, men på inloggat läge så ser du inte beloppet för ens samma dag.

    Det går jätte bra att kontakta oss om man vill få reda på information om belopp något tidigare än vi sänder specifikationen.

    Du når oss på telefonnummer 0771- 533 533.
    Malin
  • Hej igen Malin!

    Tack för svar!

    Vill du vara snäll och föra fram min åsikt att man även på SPP bör kunna erbjuda
    sina kunder information betydligt tidigare i inloggat läge dvs. som Alecta erbjuder.
    Du skriver, sänder ut specifikation är det via mejl hoppas jag!?
    Jag och många med mig bor i annat land del eller hela året och då tar det ofta
    minst 14 dagar för snigelposten att komma fram om den kommer fram alls....
    Nu ska jag inte förlänga tråden mer :-)

    Uffe
    Ulf Larsson
  • Hej igen Ulf.

    Absolut så ska jag ta dina synpunkter vidare, dem uppskattas! Jag vet även att detta är något som vi på SPP håller på att förbättra i dagsläget.

    Specifikationen kommer att sändas till din e-brevlåda, denna finner du när du är inloggad på spp.se.
    Malin

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.